Admin Michele….w il maximum push!

/Admin Michele….w il maximum push!

Admin Michele….w il maximum push!

ForumCategoria: GeneraleAdmin Michele….w il maximum push!
Andrea asked 1 anno ago

Gentile Michele…
sempre io….
Credo di poter dire a nome di tutti quelli a cui non è stata data risposta esaustiva, nè qui, nè su FB, nè via mail, nè coi ticket GEARBEST e restando addirittura sul vago sulle risposte passate per PAYPAL, che….
il supporto dato è penoso, assente, latitante, inesistente, monco, singhiozzante, evasivo, amorfo, irritante, inadempiente e oltraggioso nei confronti di chi vi sta chiedendo da giorni e giorni, una cosa semplice.
RISPOSTE ESAUSTIVE!
Immagino quindi altrettanti silenzi ancora, per non rovinarvi ulteriormente la piazza, con imbarazzanti e contrastanti risposte, affinché altri possano evitare di richiedere reclami e rimborsi, rassegnandosi alla vostra inettitudine spiccata e facendo attendere ancora e far passar tutto in sordina, rimbalzando responsabilità e competenze, risposte CTRL+C/CTRL+V, assetti organizzativi con dipartimenti stagni e non comunicanti, supervisori che devono esser “sentiti” per rispondere SI/NO a domande semplici e non complicate, a cui anche un bambino non avrebbe difficoltà alcuna ad affrontare per dipanare i nostri dubbi (non astrofisici o di ingegneria aerospaziale).
Domande semplici del tipo
“dov’è il mio pacco oggi?”
E
“quando arriva?”
 
Spero che l’epistola qui sopra, non l’abbia messa in crisi, avendo usato termini forse non alla portata di tutti, la cui ricerca, impegnerebbe di molto la massa cerebrale di un primate bipede con i pollici opponibili.
 
Ma se è arrivato a leggere fino a qui, posso asserire che Darwin aveva effettivamente ragione!!!
e quindi….
…è in grado di darci risposte esaustive!
 
spero stavolta risponda….
 
in caso non le balzasse subito all’occhio, sarà mia cura riproporre questo post ogni giorno sul forum, così che non sia mai che le possa sfuggire!

Andrea replied 1 anno ago

Oggi è il 25/9/2017 ore 22.15.
Appena pubblicato il primo post qui sopra.
Attendo risposta!

Riccardo replied 1 anno ago

io metterei qualche commento anche su http://www.svapo.it/discussione/68201-gearbest-senza-ansia-da-spedizione/ che qui Michele ti risponde subito e di fenomeni come lui ce ne sono tanti, cmq procedi al reclamo tanto non ti arriverà mai nulla

Daniele replied 1 anno ago

Io sto aspettando un pacco che è fermo a Londra dal 6 Settembre. Ordinato il 31 Agosto. Mi hanno risposto ora dopo 10 giorni di ticket che è fermo ma me lo “lasciano libero” il 1° di Ottobre.

Devo crederci?

Fabio Di Giuseppe replied 1 anno ago

Ma non lo so, anche perché a me è successo che ho ordinato 3 pacchi, uno il 2/09, uno il 4/09 e uno il 7/09.
In poche parole quelli ordinati dopo sono arrivati subito, invece quello ordinato il 2/09 fermo a Londra dall’11. Che vuol dire?

Enrico replied 1 anno ago

al 99,9% il pacco è andato perso, tutti i pacchi arrivati a londra dopo 11 settembre vengono evasi senza problemi, quelli precedenti sono tutti fermi

Simone replied 1 anno ago

Per esperienza diretta, anche i pacchi arrivati a Londra il 12 risultano fermi (2017-09-12 18:54:22 Parcel arrival at London,United Kingdom). Invece un mio altro pacco arrivato a Londra il 17/09 è stato consegnato senza problemi

Simone replied 1 anno ago

per il mio pacco fermo dal 12 di cui sopra, ho ricevuto oggi l’SMS per la consegna domani, con tracking differente (l’originale non funziona, quello nuovo è un BRTcode)

Simone replied 1 anno ago

per il mio pacco fermo dal 12 di cui sopra, ho ricevuto oggi l’SMS per la consegna domani, con tracking differente (l’originale non funziona, quello nuovo è un BRTcode)

Rispondi

1 Risposte
GB answered 1 anno ago

Ciao Andrea,
come abbiamo annunciato più volte: ci sono dei pacchi fermi alle dogane di Londra che vengono gradualmente sbloccati. Non è possibile essere più esaustivi di così. La procedura è simile a quella che avviene quando un pacco spedito con le poste rimane fermo al centro scambi internazionali di Milano dove tranquillamente passa un mese tra procedure e documenti. Sono eventualità che possono succedere con lo sdoganamento di Italy Express. Mi spiace perché era quasi un anno che questa spedizione consegnava senza intoppi
 
Cerco di darti maggiore dettagli: Italy Express a checkout è segnalata sotto la voce priority direct mail. Le spedizioni postali passano attraverso degli hub di dominio pubblico con i quali non abbiamo contratti ma dobbiamo semplicemente obbedire alle regole. Questo problema è già successo circa un anno fa a Novembre e potrà verificarsi nuovamente in futuro indipendentemente dalla nostra volontà
Con pacchi bloccati, GearBest interviene per sbloccarli. Se il ritardo è ingente è possibile chiedere un rimborso parziale dopo aver ricevuto il pacco. Se il ritardo è insostenibile, è possibile chiedere il rimborso tramite ticket (se il pacco è assicurato) o tramite il nostro partner PayPal che rimborsa sempre in caso di pacco non consegnato
Per quanto riguarda la qualità del servizio, avremmo potuto certamente gestire meglio la situazione. Tieni comunque da conto che la qualità del servizio è bilanciata al metodo di spedizione scelto: sugli ordini con DHL (express shipping) siamo più precisi e puntuali sulle investigazioni. Non possiamo pretendere che un meccanismo che porta il vantaggio di Italy Express abbia un success rate del 100% e come già detto in caso di mancata consegna il rimborso sarà effettuato
Per concludere, info aggiuntiva, 1-8 ottobre la Cina si ferma per la festa nazionale. Durante e dopo questo evento ci saranno dei rallentamenti e nella peggiore delle ipotesi i colleghi riprenderanno dopo l’8
Cordiali Saluti
Michele

Riccardo replied 1 anno ago

Ecco la scusa per guadagnare altri 10 giorni, quindi la consegna prima prevista entro 1 ottobre e poi l’altra entro il 7 ottobre è diventata subito inesistente per festa nazionale. Bè Michele posso dirti che avete perso un cliente che vi fa guadagnare 10.000 Euro all’anno, però continuate così a dare la priorità a tutti gli utenti che spendono 100 euro all’anno da voi invece di darla in base al fermo degli ordini, vi ricordo che moltissimi utenti che hanno ordinato nel periodo delle promo hanno i pacchi fermi dal 1 al 7 settembre, tutti gli altri sono senza promo e piccoli ordini.

Ti segnalo inoltre che già dal sito ufficiale GearBest ha cambiato la politica di spedizione, Italy Express non esiste più e siamo tornati alla vecchia spedizione; la possibilità di avere un rimborso è inesistente da parte vostra, visto che ad ogni ticket rispondete con scuse sempre diverse e quando vi si chiede il rimborso anche se il pacco è assicurato ci dite.. “attendete stiamo risolvendo entro in 2204 vi arriverà la merce”.

Serietà in caso di problemi praticamente zero, anche se fosse stata una spedizione DHL.

Converto in reclamo entro il 7 ottobre se non arriva tutta la merce, spero abbiate avuto la decenza e serietà come dite di spedire nuovamente la merce qualora si andata persa e/o sdoganare i pacchi come dite (vi ricordo che le dogana in caso di problemi estremi impiegano un massimo di 20 giorni, in italia possono arrivare a 60 giorni) e per Londra siamo ben oltre i 20 giorni, quindi il problema non credo sia più la dogana.

Voi conoscete le reali situazioni ma continuate a dare false speranze ai clienti, dite le cose come stanno senza prenderci in giro continuamente.

Non siete più un’azienda serie come all’inizio.

PS: Ho provato a mettere il commento con il mio account email, ma quello che scrivo vedo che è scomodo per voi e non mi permette di pubblicare il commento; questo dimostra quando siete seri.

Fabio V. replied 1 anno ago

Bravo Riccardo, hai detto la santa verità, anche io sto aspettando il pacco che sta giacendo a Londra dal 06/09 e penso che ormai non c’è più nulla da fare se non chiedere il rimborso. Io ho il problema che non ho pagato con paypal il prodotto che ho acquistato ma con carta di credito però ho fatto l’assicurazione . Qualcuno sa dirmi cortesemente come chiedere il rimborso con l’assicurazione . GRAZIE.

Fabio V. replied 1 anno ago

Bravo Riccardo, hai detto la santa verità, anche io sto aspettando il pacco che sta giacendo a Londra dal 06/09 e penso che ormai non c’è più nulla da fare se non chiedere il rimborso. Io ho il problema che non ho pagato con paypal il prodotto che ho acquistato ma con carta di credito però ho fatto l’assicurazione . Qualcuno sa dirmi cortesemente come chiedere il rimborso con l’assicurazione . GRAZIE.

Fabio V. replied 1 anno ago

Bravo Riccardo, hai detto la santa verità, anche io sto aspettando il pacco che sta giacendo a Londra dal 06/09 e penso che ormai non c’è più nulla da fare se non chiedere il rimborso. Io ho il problema che non ho pagato con paypal il prodotto che ho acquistato ma con carta di credito però ho fatto l’assicurazione . Qualcuno sa dirmi cortesemente come chiedere il rimborso con l’assicurazione . GRAZIE.

Andrea replied 1 anno ago

Caro Michele, finalmente una risposta!!!

Vorrei precisare le varie comunicazioni con i mei due ticket aperti.
Per la massima trasparenza di quanto dico, chiedo di poter allegare i mei screenshot dei ticket e dar agli utenti la visibilità di quanto più volte richiesto.
Chiedo quindi che venga sbloccata la parte di “allego foto”.
Ognuno poi valuterà la serietà e la correttezza delle varie informazioni date in questi giorni.

Flavio replied 1 anno ago

@Fabio V. tecnicamente dovresti solo chiedere il rimborso tramite un ticket, ma vista la situazione e precedenti segnalazioni negli anni passati difficilmente ti rimborseranno l’acquisto e ti chiederanno di aspettare perchè loro non riesco a farsi rimandare il prodotto qualora risulti in fase di sdoganamento; cosa assolutamente non vera visto che possono richiedere l’annullamento della spedizione verso il cliente in qualsiasi momento, volendo anche dal corriere BRT in caso di fermo deposito

Alberto replied 1 anno ago

Comunque ad onor del vero ho fermi alla dogana di londra anche pacchi acquistati su altri siti china nello stesso periodo…ad ogni modo non mi posso lamantere dell’attesa piu’ di tanto, sempre che arrivi tutto all’inizio di ottobre, e lo scotto da pagare se si vuole evadere iva e dazi doganali.

Fabio V. replied 1 anno ago

@Flavio Grazie per la risposta, allora devo solo pregare che mi arrivi il pacco o come ultima speranza a fare una denuncia alla Polizia Postale. Che guaio……

Mario replied 1 anno ago

Si la Polizia postale aspetta te…… perche non comprate in negozio in Italia, con i prezzi Italiani? e la finite di lamentarvi? pezzenti!

Michele replied 1 anno ago

Buongiorno a tutti,

@Andrea: puoi allegare le foto ma devi caricarle su un servizio terzo e mettere poi il link qui. Il plugin non consente l’upload diretto

@Riccardo: tutte le contestazioni aperte congelano la transazione e avviano il processo di rimborso. A meno che ci siano altre decisioni prese sul momento dal CS, il pacco è generalmente richiamato per poi confermare il rimborso. Su questo forum non ho mai censurato nessuno e mai lo farò. C’è solo un antispam che in alcuni casi blocca la email (sono sempre sotto attacco da spambots)

Fabio V. replied 1 anno ago

@Mario Mi sembra che nessuno abbia chiesto la tua opinioni vieni nel forum e insulti ma se vuoi insultarmi da vicino non ci sono problemi e poi i soldi sono miei e li spendo dove cazzo mi pare .Viene a fare la morale sto coglione.

Andrea replied 1 anno ago

Ticket: T17091904910
Numero d’ordine: WA1708240725536585
Message Type: Rintracciare un pacco
Oggetto: Shipping stopped in London on 2nd September
Messaggio:
Hi, I have no news of my parcel after 2nd September.
I can’t track anything by several app/service of courier company after that day.
Where is the parcel and when it will

Tracking number:
IT15038202673730

Shipping method:
Italy priority mail/ Faryaa/ Bartolini

I make a summary:
-order day 24/8/2017.
-payment day 24/8/2017
-GB spedition/first transfer 28/8/2017
-in HK Airport 31/8/2017
-arrived in London 2/9/2017.

When in Italy?
Bartolini courier has my parcel in hand?
There are problem with custom?
In which country?
My parcel is lost?

Please no automatic answer.

A replay for each (and specific) my single question.

Thanks.

Ticket Status: Processing
Full Name: Andrea
Alleghi il file: bda6b6590ae5d6ecd64ab940620a76f8.PNG

Gearbest Customer Support At09/18/2017 19:10:04
Dear Andrea,

Thank you for contacting Gearbest.com.
We have dispatched your order WA1708240725536585. Please check your shipment details below:

※Delayed packages:
Tracking/reference number Shipping method Tracking site Shipping date Estimated time
(business days) Sku*quantity
IT15038202673730 ITEXPBRT http://www.faryaa.com/user/index/package-refer/type/track Aug 28, 2017 08:10:43 7-12 169255201 * 1
176030801 * 4
182181201 * 1
186173601 * 1
189165902 * 1
202161201 * 1
210585901 * 1
211406701 * 1
213475202 * 1
As for the delayed packages, Please kindly confirm the following information so we could resolve this issue.

1) Please confirm your delivery address:
Consignee Name:
Detailed Address:
City:
State (Province):
Postal Code:
Country:
Phone Number:

2) Please contact your local post office (or shipping company), stating your name and address.
In some cases, you may be required to collect your parcel from the local office in person.

If you collect your parcel in this way, kindly let us know.

3) Please check the delivery deadline we set for each package below.
Tracking/reference number Shipping date Delivery deadline
IT15038202673730 Aug 28, 2017 Sep 27, 2017

Once we receive all the above details, we will offer you a solution for your case upon the delivery deadline.

The exact shipping time may also be affected by factors such as customs, remote locations, peak shipping periods, Holidays and Festivals, inclement weather and operational issues impacting the shipping company. Thank you very much for your patience.

Please feel free to contact us if you have any questions regarding your order. We will always do our best to help you.
Best Regards
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/19/2017 02:41:57
Well…
Dear GB, my information address you send me, is empty.
You can drag&drop my personal information and use it.
I Made no modification of my data.

There are the same, as in the past.
It’s not my first order…………

“When in Italy?”
BRT didn’t have news with your tracking code

“Bartolini courier has my parcel in hand?”
I answer for you: NO.

“There are problem with custom?”
…you can answer (i suggest you to contact the courier YOU USED).

“In which country?”
….I don’t know.
…Do YOU?

“My parcel is lost?”
….you don’t answer to this question….

Delivery time:
27th September?
Or 7-12 business day (as the screenshot of the mail you sent me)?

In the screenshot there are my personal data.

Best reguards.
43a6d7251a11dbabcb728d90681464ae.PNG  

Gearbest Customer Support At09/19/2017 22:45:38
Dear Andrea,

We are extremely sorry that you have not received your order yet.

Occasionally, there might be a slight delay before the package become trackable while they are being logged by the respective shipping company.

Unlike DHL or FedEx, standard mail companies cannot promise an accurate shipping duration so that the tracking information will not always up-to-date.
About your order, we have urged the shipping agent to update tracking information as soon as possible.

We will take further action for you when we have the result. The processing time varies and in this period we can do nothing but wait for the result. Would you mind giving the carrier 5-7 business days for checking?
We will let you know as soon as we got the result. We also offer you the right resolution for your order at that time.

Thanks for your patience and support.

Best regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/20/2017 03:30:54
Other 5-7businness day for refresh/update the information????
It is unaccettable for me!
I order it 24th august.
Today is 20th September.
More than 7-12business day!
They are 18business day today!
I think the best solution is YOU CONTACT the courier and give me the specific status of the parcel before 2days, otherwise I think I’ll make a contestation/refund at paypal.

You can track the progress status:

IT15038202673730

Couriers:

https://vas.brt.it/vas/sped_numspe_par.htm
(Put the number in ID COLLO CLIENTE)

http://www.faryaa.com/user/index/package-refer?order_number=IT15038202673730

https://gearbestitalia.co/gearbest-tracking/

Give me soon news of what couriers have WRITTEN to you.
You can forward the answer of the courier (not a simple “wait other days”, “there are problem”).

I pretend THE EXACT DESCRIPTION of the problem.

Thanks.

Gearbest Customer Support At09/21/2017 01:38:46
Dear Andrea,

I am sorry to hear you haven’t received the items yet.

Since we shipped on 28/8/2017. Therefore your delivery deadline will expire on 27/9/2017.
Please note this timeframe is only decided by the carrier to consider the item lost. Only when you can not receive the parcel on this date, we can consider it lost.

With international surface mail the delivery is slower than with expedited shipping.
There are some external factors which may cause some delay on the delivery time, such as remote locations, peak shopping and shipping periods, Holidays and Festivals, weather, customs clearance.

Please wait for some days, if you still can not receive on 27/9/2017, please contact with us, we will surely provide you a satisfied solution.

Thank you for your patience and collaboration.

Best Regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/21/2017 05:56:46
This is another generic answer…
I know the difference between a fast and a slower carrier.

But my question is:
There is a problem with custom in UK?
Yes or no?

Carrier explain it to you?

Do you wrote to carrier to ask status?
Yes/No?

…or do you just suppose it?

Gearbest Customer Support At09/22/2017 03:10:02
Dear Andrea,

We are sincerely sorry for this issue and empathize with your feelings.

Taxes are charged by your local customs and are covered by the customer which is sadly beyond our control.

We have reviewed you case with attention, please rest assured that we are looking into the issue for you.

Firstly, we are contacting the shipping company and confirm the status of your package.
Secondly, as we have mentioned in the previous message, we can give you solution until we get accurate information from the shipping company.

We kindly ask you can wait 5-7 business days to process for you.
Once again we apologize for any inconvenience caused.

Thanks for your patience and support.

Best regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/22/2017 07:06:16
So…
Have you had answer by the carrier?

Other 5-7businness day for waiting an answer from you?

And after?

Other days to unlock parcel or re-send from you with another shipping?

Gearbest Customer Support At09/23/2017 01:35:34
Dear Andrea

Thank you for your message.

I understand you wish to receive the items as soon as possible.

Kindly note that most packages will arrive at their destination within 12 business days.

However, a small percentage of orders can take up to 1 months to arrive due to extreme weather condtions, national holidays, and peak season etc.

Please contact us on deadline if you still have not receive the package.
Please contact with local post office before contacting us.

Please rest assured that your package is still on its way,and we ship to your country on a regular basis with this shipper.

This is why we have set this timeframe. Once it has been exceeded, please recontact us with all the details we asked on deadline Sep.28.

We will resolve it for you immediately.

Thank you very much for you patience and understanding.

Best Regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/23/2017 10:52:07
Kindly note that most packages will arrive at their destination within 12 business days.
…mine is not arrived after these “12 business days”.

However, a small percentage of orders can take up to 1 months to arrive due to extreme weather condtions, national holidays, and peak season etc.
…Which case is mine?
Weather condition?
National holidays?
Peak season?

Deadline: 27th September (-3businness days)

Local Post Office: no answer, they can’t give me ANY information If I’haven’t BRT Code (I have only another BRT tracking code/generic)
(Departed from/to, on journey, will arrive on X day)

Only YOU have the power to have information by the carrier/carriers and track exactly the detailed journey/trip of a parcel do YOU sent.

So the question is the same…

WHERE THE PARCEL IS????

Gearbest Customer Support At09/24/2017 03:52:53
Dear Andrea,

We are extremely sorry that you have not received your order yet.

Occasionally, there might be a slight delay before the package become trackable while they are being logged by the respective shipping company.

Unlike DHL or FedEx, standard mail companies cannot promise an accurate shipping duration so that the tracking information will not always up-to-date.
About your order, we have urged the shipping agent to update tracking information as soon as possible.

We will take further action for you when we have the result. The processing time varies and in this period we can do nothing but wait for the result. Would you mind giving the carrier 5-7 business days for checking?
We will let you know as soon as we got the result. We also offer you the right resolution for your order at that time.

Thanks for your patience and support.

Best regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/24/2017 05:40:54
Dear Zoniya……

You Made the same answer on 19th…….

Exactly a “copy&paste” answer….

I asked WHERE my objects are NOW….

Try to use different buttons on

Ctrl+C and Ctrl+V (for Windows OS) is not correct to reply….

Today is 24th September……

5days since my first request….

And I haven’t a clear answer…..

Do your best to explain me the exact location of my order (
15062496544883.PNG  

ME At09/24/2017 12:07:32
Dear Zoniya,

I think my last tracking, give me the result that courier Faryaa/Panasia has stopped in London on 2nd September 2017.

I think a carrier, using a flight departing from China, to arrive in UK and then going in Italy as last destination, could be able to check the entire travel.

I think, the mode is the same for each travel, every day, every night.

Collect objects, check them, assign them a singolar code, prepare them in a pallet with other objects (with their singolar own code), assign to the pallet a specific code, register the match of these codes (parcel/pallet) and then transport each single pallet in a Airplane (or boat).

These pallet are matched to the Airplane and when Airplane lands, we can estabilish this:

AIRPLANE XXXXYYYYZZZKKK has landed in UK on 2nd September 2017.
Airplane contains pallet A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K.

PALLET “F” (is an example), contains OBJECTS: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
So….PALLET has landed in UK on 2nd September 2017.

OBJECT “2” (maybe a Gearbest expedition), contains SKU/ORDER: WA1708240725536585

If you do a “Logical” reverse check/control, we can determinate where the SKU/ORDER (WA1708240725536585) is.

Or better, in 2017, with internet (not paper&pen “Epoch”), there are NO possibility by a “CLICK-BUTTON MODE “, to have an answer by the carrier?

If you give me the name of the carrier, or with a person, Who could give me specific information, I Will be happy to resolve by myself.

I think that, as you mention in this page (https://it.gearbest.com/it/about/terms-and-conditions.html), you are not responsable for the trip/travel of my order, but only the carrier.
So, you can give me the code the carrier has given to you, and I’ll resolve each problem they have caused.

Ok?

So, simply….

1-Name of carrier that has my order “WA1708240725536585”

2-Number of the code that carrier has given for transport my order (WA1708240725536585).

No bullshit please.

Last occasion to avoid refund from paypal….
12hours more and then I’ll take my decision:

A-Have ALL detailed information
B-Have carrier name/code (you used), to contact it by myself
C-Use Paypal and request a refund immediately.

Now it depends from you….

Gearbest Customer Support At09/25/2017 03:09:08
Dear Andrea,

We sincerely apologize for the inconvenience caused.

Would you please wait a few more days? If you have not received your package from 27/9/2017. Please inform at your earliest convenience, we will resolve this issue to your satisfaction.

Thank you for patience and understanding.

Best regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/25/2017 09:36:41
Dear Zoniya,

I think my last tracking, give me the result that courier Faryaa/Panasia has stopped in London on 2nd September 2017.

I think a carrier, using a flight departing from China, to arrive in UK and then going in Italy as last destination, could be able to check the entire travel.

I think, the mode is the same for each travel, every day, every night.

Collect objects, check them, assign them a singolar code, prepare them in a pallet with other objects (with their singolar own code), assign to the pallet a specific code, register the match of these codes (parcel/pallet) and then transport each single pallet in a Airplane (or boat).

These pallet are matched to the Airplane and when Airplane lands, we can estabilish this:

AIRPLANE XXXXYYYYZZZKKK has landed in UK on 2nd September 2017.
Airplane contains pallet A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K.

PALLET “F” (is an example), contains OBJECTS: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
So….PALLET has landed in UK on 2nd September 2017.

OBJECT “2” (maybe a Gearbest expedition), contains SKU/ORDER: WA1708240725536585

If you do a “Logical” reverse check/control, we can determinate where the SKU/ORDER (WA1708240725536585) is.

Or better, in 2017, with internet (not paper&pen “Epoch”), there are NO possibility by a “CLICK-BUTTON MODE “, to have an answer by the carrier?

If you give me the name of the carrier, or with a person, Who could give me specific information, I Will be happy to resolve by myself.

I think that, as you mention in this page (https://it.gearbest.com/it/about/terms-and-conditions.html), you are not responsable for the trip/travel of my order, but only the carrier.
So, you can give me the code the carrier has given to you, and I’ll resolve each problem they have caused.

Ok?

So, simply….

1-Name of carrier that has my order “WA1708240725536585”

2-Number of the code that carrier has given for transport my order (WA1708240725536585).

No bullshit please.

Last occasion to avoid refund from paypal….
12hours more and then I’ll take my decision:

A-Have ALL detailed information
B-Have carrier name/code (you used), to contact it by myself
C-Use Paypal and request a refund immediately.

Now it depends from you….

SECOND REPEAT, and you given’t me answer.

I Want to know:
-Name fo carrier/carriers has my order.
-Number of the code that carrier give to you to get proof of shipping.

(If you want, I can repeat this same question all the time You write me a generic answer…….)

Today is 25th September 2017, and you are not able to give me information, but in previous post, you assure to me that in a few days it will arrive or you could contact the carrier or you could give me solution.

Where is the truth?

I’m asking to you.

The truth.

And you don’t tell me…….

ME At09/25/2017 10:07:25
And what about this mail you sent me today?
In attachment there is the screenshot.

(but before, please answer to my question in the previous post!).
15063520455842.PNG  

Gearbest Customer Support At09/26/2017 02:18:17
Dear Andrea,

We would like to extent our sincerest apologies for this inconvenience.

By way of compensation, please consider the following options:

Option 1) Quick Refund in Full to Your Wallet as Store Credit.
If you choose online Wallet refund, we will refund you in full 62USD minus the insurance fee, and additionally offer you extra points on your account for discounts on your future purchases.
(You will receive 2 points for every 1 USD. For example 3 USD will gain you 6 points). This refund will be processed within 24 hours.

Learn more about wallet benefits : http://www.gearbest.com/m-article.htm?id=111
Learn more about points benefits : http://www.gearbest.com/about/about-points.html

Option 2) Refund in Full to Your Original Payment Account
We can refund 62USD to your original payment account.

Kindly note that insurance fees are non-refundable.

-For PayPal account holders, please allow up to 48 hours for the transaction to appear on your PayPal account.

Please kindly note that if you do receive the item later, we will ask you to repay what we refunded you.

Please kindly inform us of your decision.

Best Regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/26/2017 02:45:15
Dear Zoniya,
I want to inform you, I want to know
-name of carrier/carriers
-number of code carrier/carrier gave to you

And resolve by myself the problem.

Contact your “supervisor” and give me these information in the next mail/ticket answer you’ll write to me!!!

After This, I’ll decide!!!

Gearbest Customer Support At09/26/2017 04:51:27
Dear Andrea,

We feel extremely sorry that you have not received your order yet.

Your order was shipped with Italy Priority Line(BRT). It will be delivered by BRT or local post office We can not offer number of code carrier.

Please contact your local post office in charge of your area,stating your name and address. In some cases, it may require customers to collect parcels over there.

We have provided you the best we can do, please check my previous email about the solutions.

Thank you for your collaboration and understanding.

Best Regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/26/2017 05:11:21
Dear Zoniya, see the attachment with BRT reply!!!

It doesn’t exist this parcel in ITALY in this moment!!!
N. IT15038202673730

Are you kidding me?!?!?!?!
15064206794065.PNG   15064206813345.PNG  

ME At09/26/2017 05:16:41
And I WANT THE CODE NUMBER!

I will not stop!!!!!

I Made no decision until the BRT code arrive!!!!

Contact you supervisor!!!

ME At09/26/2017 07:00:47
And see the BRT information about BRTCode and the right for the final “reciving person” to know it!!!

Look at:

https://m.brt.it/it/frequently_asked_questions.do
15064272475265.PNG  

Gearbest Customer Support At09/27/2017 01:25:26
Dear Andrea,

I would like to express my sincere apologies to you for this issue.

Please review our possible solutions:
1. Refund on GB Wallet
We can refund you instead 64.7USD on your Wallet (store credit) and exceptionally reward you with extra points(e.g. If your refund is 1USD = 2 points ,3USD =3*2 points => get 6 points etc)
We can refund you in 1 business day.

You can use both your wallet and points to purchase your future products.
Learn more about wallet benefits, http://www.gearbest.com/m-article.htm?id=111
Check out to use point, http://www.gearbest.com/about/about-points.html?157wrew

2. Refund on your payment account.
We will refund you in 48 hours (paypal).

Can you please let me know your decision?
We look forward to hearing from you and will do our very best to assist you. Thank you for your understanding.

Best Regards
Zoniya
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/27/2017 04:31:39
Do you see attachment of BRT?

Gearbest Customer Support At09/28/2017 00:57:46
Dear Andrea,

Thank you for your feedback.

Please kindly refer to former refund options in the last email.

Can you please let me know your decision? We look forward to hearing from you and will do our very best to assist you.

Best regards
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/28/2017 03:08:30
Dear Gearbest., thank you, but I’ve not understand.

Please note the attachment of BRT policy about BRT Code.

Gearbest Customer Support At09/28/2017 04:52:39
Dear Andrea,

We apologize for any inconvenience.

We are arranging the PayPal refund of 64.7USD now.
Please allow up to 48 hours for the transaction to appear on your Paypal account.
You can view the status of your refund from your Account History.
> Log in to your PayPal account.
> Click History
If you do not have a Paypal account, please allow up to 7-14 business days.

Thank you for patience and understanding.

Best regards
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/28/2017 04:55:32
I’ve not request a refund.
I’ve asked BRT Code.

Gearbest Customer Support At09/29/2017 02:22:31
Dear Andrea,
Thanks for your message.
I’m sorry I may not be particularly understand your request.
Could you please describe your problem in details?
Look forward to hearing from you and we’ll do our best to help you.
Best regards
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

ME At09/29/2017 02:46:37
You used BRT ITALY EXPRESS for sending my order.
BRT carrier gives 2 code:
-BRT tracking code (I have it:IT15038202673730)
And
-BRT CODE (usually it arrives to final customer by a SMS/text) and is specific for tracking trough carrier website my specific order.

BRT says this BRT CODE to the sender (you) when the order starts and in the last country it is communicated to the final person (ME) about 1/2days before delivery.

If carrier uses other carriers (for partnership), “BRT code” is the same.

Instead Brt tracking code (IT15038202673730) is used to track the container and give as result only generic “step” in the country.

It is not a accurated tracking.

For this reason, If I asked news at BRT with this code IT15038202673730, they can’t give me detailed information.
Only the sender (or ME as Reciver person) with BRT SPECIFIC CODE, could have detailed information/tracking status/ask if there are problem.

And in BRT website policy page (I posted below in previous message) they say this CODE has to be communicated to the last person/final person.

….and I ask you to give me THAT CODE (not other I have yet)

It’s clear now?

dario replied 1 anno ago

@Andrea trovo che la tua storia sia davvero incredibile. Come è altrettando incredibile la loro noncuranza nel rimbalzare tue domande e liquidarti con delle risposte generiche e poco esaustive. Considera che sto vivendo una situazione simile alla tua, che probabilmente culminerà esattamente nello stesso modo. Giorno 20/09 ho fatto un ordine di 800 euro spedito tre giorni dopo (così almeno dicono visto che mi hanno mandato la mail con il BRT tracking code) ma ancora dopo 7 GIORNI non riesco a visualizzare nulla. Vado sul sito faryaa, schermo bianco. Provo a usare il tool fornito da gbitalia e mi dice che il pacco sia addirittura in picking e quindi nemmeno consegnato al corriere cinese. Praticamente sono 7 giorni che io aspetto e non ho ALCUNA notizia del mio pacco, nemmeno un numero di tracking valido. Vedendo l’esperienza che hai avuto tu con il loro supporto, attenderò ancora gli ultimi 23 giorni per superare il cosidetto “deadline” dopodichè procederò direttamente alla contestazione paypal senza chiedere troppe spiegazioni (spiegazioni che comunque non riceverei). Se qualcuno invece ha qualche esperienza di pacchi inesistenti, intracciabili, traccaibili dopo 10 giorni o chissà quanto, o addirittura recapitati con più di 30 giorni di ritardo, si faccia avanti e condivida la sua avventura in modo da dare speranza o spiegazioni a chi come me si sente disorientato

dario replied 1 anno ago

@Andrea trovo che la tua storia sia davvero incredibile. Come è altrettando incredibile la loro noncuranza nel rimbalzare tue domande e liquidarti con delle risposte generiche e poco esaustive. Considera che sto vivendo una situazione simile alla tua, che probabilmente culminerà esattamente nello stesso modo. Giorno 20/09 ho fatto un ordine di 800 euro spedito tre giorni dopo (così almeno dicono visto che mi hanno mandato la mail con il BRT tracking code) ma ancora dopo 7 GIORNI non riesco a visualizzare nulla. Vado sul sito faryaa, schermo bianco. Provo a usare il tool fornito da gbitalia e mi dice che il pacco sia addirittura in picking e quindi nemmeno consegnato al corriere cinese. Praticamente sono 7 giorni che io aspetto e non ho ALCUNA notizia del mio pacco, nemmeno un numero di tracking valido. Vedendo l’esperienza che hai avuto tu con il loro supporto, attenderò ancora gli ultimi 23 giorni per superare il cosidetto “deadline” dopodichè procederò direttamente alla contestazione paypal senza chiedere troppe spiegazioni (spiegazioni che comunque non riceverei). Se qualcuno invece ha qualche esperienza di pacchi inesistenti, intracciabili, traccaibili dopo 10 giorni o chissà quanto, o addirittura recapitati con più di 30 giorni di ritardo, si faccia avanti e condivida la sua avventura in modo da dare speranza o spiegazioni a chi come me si sente disorientato

Stefano replied 1 anno ago

Buongiorno scusate come posso fare richiesta di rimborso avendo però pagato con superflash ricaricabile ?acquistato il giorno 17/9 ed a oggi nn so nulla continuo a scrivere al servizio clienti ma nulla …..sono dei ladri mi pento di nn aver comprato come al solito su Amazon ….mi metto L anima in pace o perso i mie soldi……

Rispondi

La tua risposta

By |2019-02-02T02:39:42+00:00settembre 25th, 2017|8 Comments